رمز موفقیت انسان/ خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت(ره) 
کد خبر: 3699676
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
پیشکسوت قرآنی بیان کرد:

رمز موفقیت انسان/ خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت(ره) 

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی گفت: رعایت حق خدا، گوش به فرمان رهبری بودن و داشتن مربی آگاه را از رموز پیروزی بشر عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی در اولین یادواره دانش آموزی «شهید محسن حاجی حسنی کارگر» که امروز، 22 اسفندماه همزمان با بزرگداشت روز شهید در تالار نور مشهد برگزار شد، بیان کرد: در زمان طاغوت، مدارس محل ترویج فساد بود و در هر مناسبتی بساط رقص و پایکوبی فراهم می شد و مانند مدارس امروز نبود که معلمان درس دینداری، تقوا، انسانیت، معارف و ... به دانش آموزان بدهند.
وی در همین زمینه اضافه کرد: از همین رو پدرم نظرش این بود که مدارس دولتی فاسد است و شما اجازه ندارید در این مدارس تحصیل کنید، بنابراین من در مدرسه ملی تحصیل می‌کرد.
علمی اظهار کرد: یک روز برای تدریس در دانشگاه مجبور شدم با تاکسی بروم. وقتی سوار تاکسی شدم راننده خیلی با دقت از آئینه اتومبیل به من نگاه کرد و گفت: احساس می کنم شما را می شناسم، نام خانوادگی شما عالمی، معلومی و یک چیزی مشابه این هست؟ که من گفتم علمی هستم.
وی ادامه داد: این راننده کم کم سر صحبت را باز کرد و اصرار داشت که ببیند من چکاره هستم و من نمی خواستم بگویم در دانشگاه تدریس می کنم لذا به او گفتم مسیری بین راه پیاده می شوم اما با اصرار وی بالاخره در دانشگاه پیاده شدم.
این پیشکسوت قرآن افزود: وقتی وی متوجه شد من استاد دانشگاه هستم آهی کشید و عنوان کرد: آن زمان که ما در مدارس به دنبال دیگر چیزها بودیم شما دنبال کسب علم و معرفت بودید.

رمز موفقیت انسان
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد ابراز کرد: رمز موفقیت هر انسانی در سه چیز خلاصه می شود، یکی رعایت حق الهی که همان خواست و رضایت خداوند است، دومین عامل الگو و مربی دلسوز و آگاه و سومین رمز موفقیت گوش به فرمان رهبری بودن است.
وی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت نیز در خصوص شخصیت رهبری فرمودند: «ایشان گوش به فرمان امام زمان(عج) هستند» لذا گوش به فرمان رهبری بودند گوش به فرمان امام زمان(عج) است.

خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت
علمی با بیان اینکه یکی از شاگردان آیت الله بهجت(ره) را دیدم که از وی خاطره‌ای را برایم نقل کرد و افزود: روزی یک نفر به این عالم مراجعه کرد و گفت: فردی از اهالی شوشتر سفارش کرده که به شما بگویم پس از 10 سال ازدواج، از خدا که چیزی کم نمی‌شود به ما فرزندی عطا کند. که بعد از این سخن آیت الله بهجت تعدادی قند و 200 تومان به مراجعه کننده داد و گفت: این را به آن فرد بدهید.
وی ادامه داد: فرد برای تبرک 200 تومان را نزد خود در قرآن نگه داشت و قندها را به آن فرد رساند. طولی نکشید آن مرد شوشتری گفت: ما تا چند وقت دیگر صاحب فرزندی خواهیم شد، سوغات برای فرزندمان یادت نرود.
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: فرد با خود فکر کرد که چه سوغاتی ببرد که یادش آمد در آن منطقه به پارچه سبز علاقه زیادی دارند لذا به بزازی مراجعه و برای خرید پارچه اقدام کرد و وقتی قیمت را جویا شد فروشنده گفت: «200 تومان»، آنجا بود که متوجه شد قند و 200 تومان هر دو برای مرد شوشتری بوده است.

انتهای پیام

captcha